taipei 22-24 aug - Reisverslag uit Poxin, Taiwan van Cista Rombout - WaarBenJij.nu taipei 22-24 aug - Reisverslag uit Poxin, Taiwan van Cista Rombout - WaarBenJij.nu

taipei 22-24 aug

Blijf op de hoogte en volg Cista

24 Augustus 2014 | Taiwan, Poxin

Hoi allemaal!
Even een momentje in de common room om een verslag te schrijven! 22 aug kwam ik aan in taipei en er is al zoveel gebeurd! De vlucht naar bangkok was erg gezellig, ik zat in een rij met allemaal Nederlanders! Helaas werd ik wel luchtziek dus was de laatste helft van de vlucht niet heel fijn, maar gelukkig was iedereen heel behulpzaam! Verder helemaal niet geslapen. Een jongen m'n rij, frank, ( gaat een paar maanden in taipei studeren en naar nieuw Zeeland om vrienden op te zoeken) moest ook overstappen naar taipei dus dat was gezellig!
We probeerden elkaar wakker te houden (zodat we op het juiste moment kunnen slapen voor jetlag) door sudoku's op te lossen (gaat erg moeilijk als je weinig geslapen hebt) en elkaar zo nu en dan een por te geven. Aangekomen op t vliegveld scheiden onze wegen, want hij vliegt door naar nieuw Zeeland. En toen was ik echt helemaal alleen...
Met de bus en de metro kwam ik aan bij xinyi anhe. Gelukkig was er een aardige Taiwanese vrouw die me hielp het hostel te vinden (jv's hostel), anders had ik t nooit gevonden! Het hostel vond ik zo leuk (ondanks de cockroaches) dat ik gelijk al m'n nachten in taipei daar heb geboekt! De rest van de dag ben ik in de common room geweest, ukelele leren spelen van noah en Chris, dus nu ken ik een paar akkoorden :)
Er was nog een Nederlandse waarmee ik wat ben gaan eten bij de nightmarket, daarna nog even blijven hangen in de common room en dan eindelijk naar bed!
De tweede dag organiseerde het hostel een tour voor de gasten, wat heel leuk was! We zijn naar cat village geweest; echt heel vreemd, een paar wilde katten en iedereen gaat als gekken foto's maken. Daarna door naar een waterval, stukje lopen van een treinstation. Iedereen liep in het dorpje gewoon over de rails, wat eerst heel eng leek! (Later nog steeds eigenlijk)
Helaas was de waterval 'under maintenance', dus daar konden we niet heen. (Geen idee hoe dit mogelijk is bij een waterval) Daarna hebben we op de rails (nog steeds eng ) een wensballon omhoog laten vliegen, met allemaal gelukswensen etc erop. Daarna terug naar huis om klaar te maken voor het uitgaan met de groep! Eerst nog even dumplings halen en daarna uit. Dat was heel gezellig en alle Taiwanezen waren aan het dansen met ons. Moe maar voldaan terug naar het hostel. Vandaag was ik om een of andere reden al om 7 uur wakker, dus zijn dave en ik in de vroege ochtend naar Taipei 101 geweest en hebben we een soort van zoete omelet gegeten, waarvan ik nu misselijk ben... Vanavond gaan we naar elephants mountain om de sunset te zien.
Hoe is t in Nederland?
XXX cis
Ps. Een of ander iemand uit de US dacht dat Nederlanders nog steeds op 'wooden shoes' droegen.. Oftewel klompen..

  • 24 Augustus 2014 - 11:07

    Thomas:

    Wow zoveel al gedaan! Hartstikke leuk!

  • 24 Augustus 2014 - 15:02

    Oma:

    Lieve, ondernemende Cis,
    Wat veel nieuwe mensen en ervaringen. Fijn dat het hostel minstens zo leuk is als je gedacht had. Nard vertelde hier gisteren dat hij het in Australie ook geweldig vond. En volgens hem krijg je met jouw prachtige engels daar vast de leuke baantjes. Nog mooie tijd in Taipei
    Liefs, oma

  • 24 Augustus 2014 - 19:44

    Theun:

    Hallo Cista,Cordula en ik wensen jouw een fantastisch jaar en hopen veel van je te lezen. Groetjes, Theun

  • 25 Augustus 2014 - 17:38

    Annemijn:

    Het klinkt echt superleuk allemaal Cis! Leuk hostel, leuke mensen, ukelele... :)
    Gaan snel facetimen!! xxx

  • 26 Augustus 2014 - 15:21

    Betty En Een Beetje Irene:

    Hoi Cis,
    Het koud en nat in Hilversum! Irene loopt alleen maar te klagen over kou. Gisteren heeft ze een aanrijding gehad, kapotte bumper, duizend euro schade. Dus ze komt je voorlopig nog even niet opzoeken. ;-).
    Leuk je belevenissen zo te lezen! We kijken uit naar het volgende stuk.Dikke kus en knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cista

Hoi allemaal! Ik ben Cista, 18 jaar oud en ga 8 maanden backpacken in Australie, Thailand en Nieuw-Zeeland. Ik hoop dat je het leuk vindt om mijn blog te lezen :) xx cis

Actief sinds 20 Aug. 2014
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 4430

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2014 - 01 April 2015

Tussenjaar!

Landen bezocht: