Road trip blue mountains & Alice springs! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Cista Rombout - WaarBenJij.nu Road trip blue mountains & Alice springs! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Cista Rombout - WaarBenJij.nu

Road trip blue mountains & Alice springs!

Door: Cista

Blijf op de hoogte en volg Cista

18 September 2014 | Australië, Alice Springs

Een iets langer verslag deze keer, best wat gebeurd de afgelopen dagen :)
30 august - 14 sept
30 Aug besloten om op een roadtrip te gaan voor een paar dagen met twee meiden! Vandaag vooral beetje gepland voor de roadtrip en opgeruimd... Gezellig samen op bed naar muziek geluisterd. Vooral binnen gebleven want het regende weer :( Het was de laatste avond van een paar meiden in m'n dorm room, dus zijn we in de avond naar darling harbour gegaan om daar samen wat te drinken. (En we zijn naar de chocolate bar geweest... Super lekker! )
Zondag ben ik met Lonne en een meisje uit Kenia naar Bondi beach gegaan om een coastal walk te doen! Super leuk om eindelijk naar buiten te gaan, mooi weer vandaag! Na de wandeling hebben we fish and chips op het gras gegeten, de porties zijn hier immens! Dus gedeeld met z'n allen. Vandaag was een plan changing day want heb besloten om niet omhoog te reizen van syndey naar cairns, en daarna een outback tour te doen, maar andersom! Eerst de outback en daarna van cairns naar sydney. In de avond nog met wat vrienden bij Hugo's lounge gezeten. Een jongen had wel 53 landen bezocht! (En hij is pas 22)
Maandag 1 sept
Op naar manly beach met de Ferry! Eerst in de stad een simkaart en asics gekocht. Op manly beach was het vooral erg koud.. Maar ik moest nog wel de ice Bucket challenge doen (komt later op Facebook) dus ik heb bij een restaurantje een Bucket gehaald, gevuld met zeewater (milieubewust!) en hoppa! Brr ijskoud
Terug in het hostel hebben we na een warme douche spullen gepakt voor de roadtrip van morgen!

2 sept
Vroeg opgestaan en de auto opgehaald. Onderweg naar de blue mountains ontbeten in de auto en meegezongen met de radio voor een paar uur! Was erg gezellig. In glenbrook stoppen we voor informatie over de blue mountains en maken we ons plan. De rest van de dag rijden we naar verschillende lookouts en doen korte wandelingetjes. We zijn naar de beroemde three sisters geweest, en toen begon het opeens keihard te hagelen! Toen we bij het hostel aankwamen hebben we heerlijk bij het haardvuur gezeten met thee en koekjes. Buiten was het onder nul! Anna wilde haar haar verven, maar dat ging een beetje mis.. dus toen hebben we de badkamer schoon moeten maken met nagellakremover.

Woensdag 3 sept
Roadtrip dag 2! Eerst een wandeling bij een lookout, heel mooi weer vandaag! Daarna een scenic drive richting de jenolan caves.. Supermooi uitzicht, maar in het begin vond ik het nog best eng om zo over die smalle bergweggetjes ge rijden... Eerste kangaroo gespot en een paar selfies mee kunnen maken! ' Smile for the snapchat roo!' Uitspraak van Anna:) Daarna vooral veel dode kangaroos langs de weg zien liggen. :(
Bij de caves aangekomen doen we een tour door de Orient cave! Supermooi, stalagmieten etc. Weer terug in het hostel samen koken en genieten van ons laatste avondje voor het haardvuur...

Donderdag 4 sept
Bushwalk van 3 uur gedaan! Heel mooi uitzicht! Wel werd er gezegd dat er 'few steps' zouden zijn.. Jaja.. Heeel veel trappen. Lekker klimmen dus! Een stuk van de walk heette zelfs the grand stairway haha!
Daarna terugrijden naar sydney, we lunchen pasta van gister uit een plastic zip bag (die zakjes komen heel erg van pas!)
Helaas doen we iets verkeerd met de route en komen we helemaal verkeerd uit en rijden we uiteindelijk per ongeluk nog een paar keer over harbour bridge... In de avond was er pub crawl, laatste avond voor mij, want vrijdagochtend vlieg ik naar Alice springs! Helaas werd ik erg misselijk en kreeg hoofdpijn dus ben ik terug naar het hostel gegaan. Daar met Loes gefacetimed! Eerste contact met het thuisfront :)
Afscheid nemen van Lonne en Anna als ze terugkomen en dan lekker slapen!

5 sept
Aankomst in Alice springs! Het eerste wat ik zie is de zon! Eindelijk!
Ik ben naar Alice lodge backpackers hostel gegaan. Er was toevallig een free bbq avond dus dat was erg gezellig! Tot laat met de mensen hier bij het kampvuur gezeten en op de ukelele en gitaar gespeeld dus dat was een leuke eerste avond hier :)

De volgende dagen in Alice springs zijn allemaal heel leuk, we gaan naar een aboriginal festival met wen paar mensen en ik bak weer pannenkoeken voor iedereen! Het is vooral heel gezellig met Nora en Kyle. Na een paar dagen ga ik op een tour naar Uluru en Kings canyon!
Super mooi en 2 nachten rond een kampvuur slapen onder de sterrenhemel, en marshmallows roosteren natuurlijk :) Was gezellig met 2 Koreaanse en 2 Japanse meiden! Zo leuk om mensen van over de hele wereld te ontmoeten.
Daar ontmoet ik ook 2 oudere mensen waar ik waarschijnlijk in nieuw zeeland bij mag verblijven voor even!

Weer terug in het hostel ontmoet ik 4 Engelse jongens die van plan zijn een bus om te bouwen tot een soort camper met een badkamer en keuken, waarin ze met veel mensen in willen reizen, dus ik hoop dat ik die nog een keer tegenkom!

Ondertussen heb ik een baan als au pair gevonden in Darwin voor 2 maanden, dus het is alweer de laatste dag in Alice springs! Helaas afscheid nemen van iedereen.. Net voordat ik de bus van 22 uur naar Darwin neem, speel ik voor kapper en knip Kyles haar! Het ziet er nog niet eens zoo slecht uit.

De busreis naar Darwin is vooral heel erg lang, maar ook wel leuk want ik ontmoet daar een aboriginal, meisje van 10 jaar, die graag ukulele wil leren spelen! Ik heb haar een paar liedjes geleerd. Dat was een hele speciale leuke ervaring! :)

Nu ben ik aangekomen bij de au pair familie, schrijf ik later meer over!
Veel liefs, Cis

  • 18 September 2014 - 12:57

    Oma:

    Lieve Cis, wat een leven! Geweldig wat je allemaal doet en ja het is natuurlijk superleuk om zoveel mensen uit de hele wereld te leren kennen. Opa en ik zitten in Zuid-Frankrijk, ook leuk ,maar wel iets anders. Ik hoop dat je een leuke au-pair familie hebt. En geweldig dat je al een adres hebt in Nieuw Zeeland.
    geniet volop. Groetjes van opa en oma

  • 19 September 2014 - 08:54

    Annemijn:

    Vond t heel fijn om je te spreken gister cis!!
    Heel veel liefs xxxxx

  • 19 September 2014 - 16:42

    Linda:

    Jaloers! Succes als au pair!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Alice Springs

Cista

Hoi allemaal! Ik ben Cista, 18 jaar oud en ga 8 maanden backpacken in Australie, Thailand en Nieuw-Zeeland. Ik hoop dat je het leuk vindt om mijn blog te lezen :) xx cis

Actief sinds 20 Aug. 2014
Verslag gelezen: 1283
Totaal aantal bezoekers 4421

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2014 - 01 April 2015

Tussenjaar!

Landen bezocht: